זמן ניתוח החלפת ברך

האם כדאי לעבור ניתוח החלפת ברך או לא. זו השאלה

אנשים רבים אשר סובלים מכאבי ברכיים חזקים מתלבטים האם לעבור ניתוח החלפת ברך או שמא עדיף ליהמנע מניתוח זה וזאת משום שמדובר על ניתוח שמחייב תקופת החלמה ארוכה וכאובה מאוד. במאמר זה נענה לכם על שאלה זו ונביא בפניכם פרטים חדשים ומרעננים אודות ניתוח החלפת ברך בשיטה חדשה, שיטה אשר תקצר את זמן ההחלמה ותקל על הכאבים. הבה נתחיל..

כאבי ברכיים – לא מסוגלים יותר!

כל אדם שסובל מכאב ברכיים חזק ולאורך תקופה מודע לכך שהוא יצטרך לנקוט בפעולה מסויימת על מנת להקל על הכאבים ולהחזיר לעצמו את אותה עצמאות תפקודית שאפיינה אותו טרם תחילת בעיות הברכיים.
במרבית המקרים האדם אשר סובל מכאבי ברכיים פונה אל אורטופד המומחה בתחום זה ואילו זה מציע לו טיפולים תרופתיים שונים וטיפולי פיזיותרפיה אשר יכולים להקל על הכאב ולשפר את התפקוד.
הבעיה היא שמדובר לעיתים בפתרון נקודתי, שכן התרופות מטפלות בכאבים ובדלקות, אך באופן זמני.

קרוב לוודאי שאם אתם סובלים מבעיות ברכיים, ההקלה תהיה זמנית ולאחר פרק זמן מסויים הכאב והקושי התפקודי יחזרו ואילו אתם תחזרו לאורטופד וזה, לאחר כל יישום כל הטיפולים השמרניים והאפשרויות הלא ניתוחיות, יציע לכם לעבור ניתוח החלפת ברך. כאן נכנסת לתמונה ההתלבטות של רוב האנשים אשר נרתעים מניתוח וזאת משום ההחלמה הארוכה והכאובה, דהיינו, תקופת שיקום ארוכה. כיום, יש אפשרות אחרת, פחות כואבת וכזו המציעה תקופת החלמה קצרה יותר.

ניתוח החלפת ברך  – בעבר וכיום

אם בעבר רוב האנשים נמנעו מניתוח החלפת ברך וזאת משום הסיכון של הניתוח, השיקום הארוך והכאבים החזקים, כיום יותר ויותר אנשים מחליטים לשפר את איכות חייהם ובוחרים לעבור ניתוח בשיטה חדישה ופחות כאובה, ניתוח החלפת ברך בשיטה הקינמאטית.
הסיבה העיקרית להחלטה זאת היא רשימת היתרונות של ניתוח החלפת ברך בשיטה הקינטית וכן משום העובדה שהם ניסו את כל הטיפולים השמרניים, טיפולים כמו הזרקת סטרואידים למפרק, הזרקת נוגדי דלקות למפרק הברך, נטילת משככי כאבים וטיפולי פיזיותרפיה אשר לא עזרו להם, או עזרו להם באופן חלקי לפרק זמן מסויים.

נכון להיום יש מספר גישות ניתוחיות, ביניהן הניתוח המוכר והקלאסי בשיטה המכאנית וניתוח בשיטה קינאטית.
בניתוחים אלו המנתח משחזר את מפרק הברך וזאת על ידי החלפת הקיים במפרק מלאכותי. בשיטה הקלאסית הנהוגה זה שנים רבות מתאים את הברך של המטופל לשתל. בשיטה החדישה, השיטה הקינמאטית, הניתוח מתבסס על חיתוכי מפרק הברך, באמצעותם משחזרים את המפרק של המטופל בלי לפגוע ברצועות ולכן ההחלמה כאן קצרה יותר ושביעות הרצון של המטופלים גבוהה יותר.
יתרונות הניתוחים כיום הם:

חדשנות ההווה – כיום המגמה בניתוחי ברך היא  התאמת השתל לאנטומיה של המטופל וזאת לעומת העבר, בו היו שתלים ואילו המטופל היה צריך לקוות שהם יקלטו אצלו כהלכה.

פחות טראומה – נכון להיום ניתן לבחור ניתוח החלפת ברך בשיטה הקינטית, ניתוח בו המטופל מרגיש פחות כאב מהניתוחים אותם מבצעים בשיטה המכנית.

הליכה טבעית – התוצאות של ניתוח זה טובות ומצביעות על הליכה יותר טבעית ופחות כאבים.

לסיכום, כיום יש אפשרות להשתקם וליהנות מביצוע מגוון פעולות ללא כאבים וקושי. זוהי הסיבה אשר מובילה את רוב האנשים אשר סובלים מכאבי ברכיים לבחור באפשרות של ניתוח החלפת ברך. בהצלחה!

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

מאמרים נוספים

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​