אורטופד מומחה למפרקים

לטפל בכאבי מפרקים כרוניים

כאשר המפרקים שלנו הם כנקודות חיבור בין האיברים השונים ומאפשרים לגוף תנועה, יש כאלו שנוצר עליהם עומס ושהם נעים ללא הפסקה ומתמודדים עם משקל רב.
לכן מפרקים אלו עלולים לסבול במהירות משחיקה וכך לגרום לכאבים ולפגיעה משמעותית בתפקוד הגוף.
חשוב לטפל בכאבים אלו עם אורטופד מומחה לנושא כי במקרים רבים השחיקה עלולה להפוך למהירה יותר בעקבות התפתחותה של דלקת מפרקים, ומצב זה יכול להביא לכאבים משמעותיים יותר שיהיו לא פעם ממושכים, לכן חשוב לזכור שבעיקר חולי דלקות מפרקים זקוקים לטיפול מיידי ומשמעותי, ולא רק עקב הגבלת התנועה והסכנה שנגרמת לגוף, אלא כי כאבי מפרקים נחשבים לקשים במיוחד, עד למצב של הפרעה של ממש לתפקוד היומיומי וכאשר אותו כאב חמור נמשך זמן רב, הוא כבר מוגדר ככאב כרוני שדורש טיפול מיידי.

אורטופד מומחה למפרקים לאתר את מקור הכאב

דלקות ומחלות מפרקים שונות זוכות לטיפול מיידי עם אורטופד מומחה למפרקים כאשר ניתן וחשוב לאתר את מקור הכאב בצורה מהירה ומדויקת למדי, אם באמצעות בדיקת דם פשוטה ובדיקת שתן או באמצעות צילום רנטגן, אך השאלה המסקרנת יותר היא כיצד מטפלים בכאבי מפרקים כרוניים? במקרים שהרקע לכאבים ולמחלה הוא שחיקה כתוצאה משימוש לא נכון בגוף, חשוב להתחיל בפעילות גופנית נכונה יותר הכוללת גם טיפולי פיזיותרפיה, הידרותרפיה ולעתים גם כירופרקטיקה, הכל על פי שלבי המחלה.
בנוסף, ניתן לשקול גם את הצורך במשככי כאבים או בעזרים כמו מדרסים, חגורות וכדומה על מנת להפחית את העומס.

אורטופד מומחה למפרקים לקבל את הטיפול המתאים

פעמים רבות לפיזיותרפיה חשיבות רבה באופן הטיפול במחלות מפרקים, כי תנועה של המפרקים ובעיקר עבודה על חיזוק השרירים מפחיתים את העומס על המפרק ובכך יכולים לסייע להפחית גם את הכאב ולהתמודד באופן קל יותר עם כאבי מפרקים מתמשכים.
גם לדיאטה ולתזונה נכונה חשיבות רבה, כי לא פעם ירידה במשקל תסייע לאורח חיים בריא ולהפחתת הכאב.
היום קיים ידע רב על תזונה המפחיתה דלקות כמו צריכת מזון עשיר בכורכום או לצרוך מאכלים שמגבירים את קצב חילוף החומרים, ובמקרים חמורים יותר כאשר השחיקה היא בלתי הפיכה יש גם לשקול אפשרות לניתוח.