שחיקת סחוס בברך

להכיר את הסיבות

תופעה מוכרת בקרב מבוגרים רבים בעיקר אלו שחצו את גיל 60 היא סבל וכאבים כתוצאה מעל גיל משחיקת סחוסי הברך.
זוהי תופעה שנגרמת מניוון במקום ואנשים אלו שסובלים מהמחלה עלולים ללכת באופן שומה ואף מבלי להיות מודעים לכך, וזאת על מנת להפחית את הכאבים שלהם.
אולם באמצעות פעולה זו הם עלולים ליצור עומס על משקל הגוף באופן לא נכון ולא שוויוני בין הרגליים, וכך נוצרים קושי או הפחתה בקצב ההליכה.
המשמעות להליכה לא סימטרית עלולה לגרום למצב בו משקל רב מדי מועבר לרגל הבריאה יותר, ויכול לגרום לנזק בלתי הפיך עם הזמן.

שחיקת סחוס בברך דורשת טיפול מתאים

כמובן שהשחיקה של הברך עלולה לכאוב ועל כן היא דורשת טיפול מתאים.
אמנם לגנטיקה ולמבנה הברכיים יש השפעה על תהליכי שחיקה אך השחיקה יכולה להיגרם גם כתוצאה מקרעים וגם אצל צעירים. למשל במקרים של פעילות ספורט מאומצת או במצבים של עומס יתר גם אלו עלולים לגרום להחמרה או להתפתחות שחיקת סחוס בהווה או בעתיד.

שחיקת סחוס בברך מאפיינים נוספים לתופעה

לשחיקה ישנם מאפיינים רבים לקיומה: מצבים של משקל יתר, מקרי חבלה או קבלת מכה בברך, אפילו מצבים של גמישות יתר וחוסר יציבות במפרק עלולים לגרום לשחיקה ולדלקת במקום.
השחיקה יכולה להתרחש גם במפרקי כף היד ובעמוד השדרה, לעיתים שחיקת הסחוס חושפת את העצמות וכך גורמת להן לחיכוך מכאיב .שחיקת סחוסים גורמת לתפקוד שרירים לא מתואם ועומסים גדולים על המפרק הבריא. 
שחיקת סחוס בברך עלולה להקשות על עליה וירידה במדרגות או בפעילות ספורטיבית, במקרים והיא לא מטופלת, היא מחמירה עם הזמן, זה גורם לחוסר יכולת ליישר את המפרק, והשחיקה יכולה להופיע לאחר פעילות ארוכה, בזמן תנועה אך גם במצבים של חוסר פעילות, לעיתים הכאב מורגש גם כאשר המפרק בתנועה קלה או עם לחץ קל עליו, נוקשות של המקום היא אחד המאפיינים של השחיקה, וזה מופיע לעיתים רבות לאחר מנוחה או קימה בבוקר.
השחיקה עלולה להתבטא גם כבליטה או נפיחות, לעיתים בשחיקה מתקדמת זה מלווה בצליעה.
הכאב הוא אישי ויכול להשתנות מחולה לחולה ללא שום קשר למצב השחיקה ועוד.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

מאמרים נוספים

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​