אורתופד מומחה ברכיים

לטפל בכאבי ברכיים

כאבי ברכיים עלולים להיות תלונה שכיחה מאוד בכל הגילים, כי הכאבים האלה יכולים להופיע בעקבות חבלה בברך או שחיקה של הברך או בעקבות מצבים רפואיים שונים כמו דלקת מפרקים וזיהום. חשוב שתקבלו טיפול הולם ממוחה ברכיים מנוסה. כאשר כאבי הברכיים הם קלים, ניתן לטפל בהם באמצעות מנוחה, חבישה או משככי כאבים ובטיפול באמצעות פיזיותרפיה, אך במקרים של כאבים קשים וממושכים, ייתכן שרק ניתוח יוכל לפתור את הבעיה.

מומחה הברכיים טיפול הולם במקרים של חבלה

כאבים בברכיים נובעים לרוב גם כתוצאה מחבלה וממכה ישירה בברך שעלולה למשל לשבור עצם או לגרום לקרעים ברצועה.
כתוצאה מהפגיעות הנפוצות ביותר נוצר קרע של הרצועה כאשר הפגיעה הזאת מאוד שכיחה אצל ספורטאים במיוחד אצל כדורסלנים וכדורגלנים שרצים בתנועות חדות ומשתנות.
פגיעות או קרעים נפוצים בקרב שחקני כדורגל משום שהם סופגים לעיתים קרובות מכות ישירות בגפיים או בברכיים.
חשוב לקבל טיפול הולם במקרים של חבלה ממומחה לנושא, החבלות יכולות להתרחש גם כתוצאה מדלקות שפוגעות בעיקר במפרקים שנושאים את המשקל בגוף כמו ברכיים, ירכיים וקרסוליים.
לעיתים הדלקת גורמת לכאבים עזים, לאודם ובדרך כלל גם לחום והיא מחייבת טיפול רפואי מיידי או טיפול אנטיביוטי.
גם בעקבות פעילות גופנית מאומצת עלולה להיגרם דלקת בברכיים.

מומחה ברכיים מופיעים באזורים שונים

כאבי הברך יכולים להופיע באזורים שונים ולעיתים הם מלוּוים בנפיחות, באודם מקומי וכן במגבלה בתנועה.
אם הכאבים נגרמו בעקבות פגיעה בברך יש לפנות מיד לבדיקת אורתופד ומומלץ לא לדחות את הפנייה לבדיקה הרפואית.
ישנם טיפולים שונים לכאבי הברכיים. הקלים שבהם חולפים בדרך כלל בעזרת טיפול פשוט כמו מנוחה, לקיחת משככי כאבים, חבישה של הברך או פיזיותרפיה.
אולם כאשר הכאבים אינם חולפים בעזרת טיפול כזה דרוש כמובן בירור נוסף אצל מומחה ברכיים או אורתופד.
חשוב להגיע במהירות לבדיקה כדי לשלול אפשרות של שברים או של כל פגיעה חמורה אחרת, ולפעמים כאבי ברכיים הם בעיה רפואית שכיחה שנוטה לעיתים לחזור.
הגורם המרכזי לכך הוא אורח החיים המודרני שמתאפיין לרוב במשקל עודף או בהיעדר פעילות גופנית לחיזוק השרירים.
עלולים אף להיות סיבוכים, כאשר הסיבוך המרכזי הוא הרס של מפרק והצורך בניתוח להחלפתו.