סיבוכים אפשריים לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך

ניתוח החלפת מפרק ירך, יכול לעבור בהצלחה, בצורה בטוחה, וללא סיבוכים – זאת, כל עוד הוא מבוצע על ידי אורטופד מומחה להחלפות מפרקים מקצועי ובעל ניסיון בביצוע ניתוחים מהסוג הזה.

יחד עם זאת, בדומה לניתוחים רבים אחרים, גם ניתוח החלפת מפרק ירך עלול לטמון בחובו סיבוכים שונים, כשהנפוצים ביניהם הם זיהומים וכאבים, אך לצדם, גם סיבוכים נוספים שהינם מורכבים יותר.
כאשר הניתוח מתבצע על ידי אורטופד מומחה להחלפות מפרקים בעל ניסיון עשיר  בביצוע ניתוחים מהסוג הזה, בקליניקה מאובזרת וערוכה לניתוחים אלו, ובאמצעות שימוש באנטיביוטיקה מניעתית ובאמצעים שונים נוספים (אשר ייעודם להפחית משמעותית את הסיכויים לסיבוכים)המנותח יוכל לחזור לשגרת חייו לאחרי תהליך של שיקום.

הסיבוכים האפשריים העיקריים בניתוח החלפת מפרק הירך.

חושב שאתה זקוק לניתוח החלפת מפרק ירך? צור קשר עם ד”ר פורמן.

מהם הסיבוכים האפשריים לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך

שיעור הסיבוכים לאחר ניתוח החלפת מפרק הברך נמוך יחסית ובאמצעות זיהוי מוקדם ניתן לטפל בהם בהקדם. היענות להנחיותיו של האורטופד המנתח תסייע להפחית סיבוכים:

זיהומים – זיהום עלול להתרחש באופן שטחי בפצע או סביב התותב.  
שיעור המנותחים אשר נדבקים בזיהומים עומד על כ- 1%. זיהומים בד”כ מטופלים על ידי אנטיביוטיקה.
במידה ולאחר הניתוח יש עליה בחום הגוף או מופיע אודם בפצע, יש לפנות מייד לאורטופד המנתח.  כמו כן, חיידקים ממקורות שונים בגוף עלולים לגרום לזיהום במפרק המלאכותי ולכן, כדי להפחית את הסיכון לזיהום, יש לקבל תמיד, טיפול אנטיביוטי במקרים הבאים: לפני כל טיפול שיניים (כולל ניקוי אצל השיננית), דלקת בדרכי השתן, זיהומים בעור, לפני כל ניתוח/טיפול חודרני.

קרישיות יתר של הדם – קרישי דם בורידי הרגליים או באגן הם אחד הסיבוכים הנפוצים ביותר של ניתוח החלפת מפרק הברך.
שימוש במדללי דם במשך כארבעה שבועות יעילים מאד במניעת קרישים אלו וכן ביצוע תרגילים להנעת כפות הרגליים.

כמובן, שרשימת הסיבוכים לא אמורה להוות כסיבה להימנע מהניתוח, בעיקר מכיוון שאחוזי ההצלחה של ניתוח החלפת מפרק ירך עומדת על שיעור גבוה – ובעיקר במידה והניתוח מתבצע על ידי רופא מוסמך ומנוסה בתחום האורטופדיה ככלל, ובביצוע ניתוח מהסוג הזה באופן פרטני. חשיבות ההכנה לניתוח החלפת מפרק ירך

הכנה נכונה לקראת הניתוח, יכולה למנוע את אותם סיבוכים אפשריים בניתוח החלפת מפרק ירך.
בין הפעולות בהן מומלץ לנקוט בשביל להתכונן בצורה נכונה לניתוח:
הפסקת עישון, טיפול במחלות שונות, ביצוע של תרגילי הכנה שונים לקראת הניתוח – אשר יכולים להינתן על ידי פיזיותרפיסט, אשר חשוב שילווה את תהליך הניתוח.
כמובן, גם הכנה נפשית לקראת הניתוח, תוך גיוס התמיכה המתאימה – הבנת התהליך וכל הדרך אשר צפויה לכם לאחר הניתוח עד להחלמה מהניתוח.

כל הפרמטרים הללו יכולים לסייע לכם לעבור את הניתוח בצורה החלקה ביותר ולחזור לשגרת חייכם בפרק הזמן הקצר ביותר האפשרי.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

מאמרים נוספים

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​