כאבים בברך הסיבות לכאבים טיפול ומניעה

כאבי ברכיים נחשבים לאחד מהכאבים הנפוצים באוכלוסיה, גם הבוגרת וגם הצעירה עלולה לסבול לא מעט מכאבים אלו אשר עלולים להיות מושפעים ממגוון רחב של סיבות כמו פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, מכה רצינית באזור או אפילו שחיקה ורגישות אשר יכולים להיגרם באזור זה של הגוף.
אך הדבר שאינו משתנה מבין כל אלו הוא האוכלוסייה שסובלת מכאבים בברך, כאשר הכאבים יכולים להימצא אצל אנשים שהספורט האחרון שבו השתתפו היה הבגרות בספורט שלהם או ספורטאים מקצועיים.
כל אלו וביניהם גם ספורטאים חובבים, עלולים לחוש כאבים בברך בשלב כזה או אחר ולסבול מכאבים בדרגות שונות.
אל רוב המכאובים הקיימים כיום לברכיים יש טיפול מותאם, חלקם מטופלים בצורה כירורגית וחלק עלולים להיעלם בעזרת תזונה נכונה וטיפולי פיזיותרפיה שונים. 

טיפול ומניעה של כאבים בברך

לפני שאתם קופצים אל טיפולים כאלו ואחרים חשוב מאוד שתבצעו דבר ראשון הבחנה יחד עם הרופא המטפל, אך במידה וקיבלתם מכה באזור הברך או ישנה הגבלה בתנועה של הברך יש להיוועץ בצורה המהירה ככל הניתן.
יחד עם זאת על מנת שתוכלו למנוע עד כמה שניתן כאבים בברך, תצטרכו לנעול נעליים נוחות.
בין אם אתם עומדים שעות רבות בעבודה ובין אם אתם מבצעים ריצות, חשוב שתמצאו עבור הרגליים שלכם נעל נוחה אשר מצליחה מתאימה לכף הרגל שלכם. במידה ואתם זקוקים למסדרים, אי השימוש בהם יכול גם כן לגרום לכאבים בברך ולתסמינים נוספים.
בנוסף החשיבות של משקל תקין עוזרת לברך לשמור על יציבות ומונעת עומס עליה, ובכך גם כאבים מיותרים.
ואם החלטתם לחזור לכושר השתדלו לעשות זאת בצורה הדרגתית מכיוון שגם הברך כמו עוד חלקים שהם אשר ישמשו אתכם לפעילות הספורטיבית, עלולים לכאוב ולהתכווץ יתר על המידה. לכן חזרו לכושר בצורה הדרגתית ואל תמהרו להוסיף עוד משקלים או קילומטרים, אשר עלולים ליצור כאבים מיותר בברכים.
בשביל לטפל בכאבי ברכיים שונים ישנם כמה דרכים ברפואה המודרנית כיום שיכולים לעזור לכם לצמצם אותם והנה הם. 

פיזיותרפיה 

היריעה של תחום זה הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות, כאשר תוכלו למצוא פיזיותרפיה במים, פיזיותרפיה הכוללת טיפול חשמל או אולטרא סאוד. ישנם עוד סוגים שונים של פיזיותרפיה אשר יכולים להימצא מתאימים לכאבים שונים בברך.

דיקור

לא מעט מאנשים הסובלים מכאבים בברך טוענים כי דיקור סיני עזר לא מעט ולעיתים השכיח את הכאב בצורה משמעותית. 

מנוחה מבוקרת

השתדלו לתת לברכים שלכם מנוחה לאחר מאמץ או במהלך התקף של כאבים. תוכלו לעשות זאת בעזרת חבישה אלסטית אשר תיצור לחץ על אזור הכאב, יחד עם פתרון זה תוכלו גם כן להניח קרח על האזור עד כעשר דקות. יחד עם כל אלו השתדלו לתת מנוחה ולהוריד עומד מהברכיים.

תרופות ללא מרשם

ישנם בשוק כיום לא מעט תרופות לכאבים ללא מרשם ותוכלו למצוא בין כל אלו כדורים אשר יעזרו לכם להפחית את הכאב. 

פעילות מבוקרת

לא פעם כאבים בברכים נובעים מהיחלשות של השרירים ושל שריר התאומים בפרט, לכן במקרים כאלו יש להיוועץ עם איש מקצוע(רופא ומאמן כושר) שיבנה לכם תוכנית תרגילים מותאמת לחיזוק השרירים.

הסיבות לכאבים בברך

לכאבים בברך יכולים להיות סיבות רבות, אך אם נשים בצד את מחלת אוסגוד שלטר שדואגת להכאיב לבני הנוער באזור הברכיים עד סיום ההתפתחות שלהם.
נוכל לקבל אינספור פגיעות פציעות ומחלות, אך בין כל אלו ישנם כמה סיבות נפוצות יותר וסבירות הרבה יותר שיגרמו לכם כאב בברך.
הקטגוריה הראשונה שב נוכל לסווג כאב בברך היא לא אחרת מאשר פציעות כאשר פציעה בברך נחשבת לפופולרית מבין פציעות הספורט, אך יחד עם זאת פציעות יכולות להיגרם לכל אדם ממוצע. 

פציעות בברך

פריקת פיקה

פציעה זו נגרמת בעיקר על ידי טראומה שעוברת הברך או יישור חזק מידי של הרגל, הכאב המתלווה אל פציעה זו נגרם עם היציאה של הפיקה ממקומה כאשר ברוב הפעמים היא תזוז אל צד הברך.
הפציעה נפוצה בעיקר אצל שחקני טניס, כדורעף, אנשים שעברו תאונות דרכים וכאלו הסובלים מעודף משקל. 

שבר

פציעה מסוג נחשבת לכואבת במיוחד ולעיתים גם תהליך ההחלמה שלה עלול להיות ארוך, תלוי כמובן בגיל המטופל והשמירה על האזור. 

מיניסקוס פגוע

תפקידו של המיניסקוס הוא לבלום את הזעזועים שבין הרגל אל הברך, הוא עשוי מסחוס ולכן תנועות חדות או חזקות מידי של הברך עלולות להוביל לקריעה או פגיעה שלו. יחד עם פציעה זו עלול להופיע נפיחות באזור וכאבים חזקים. 

פגיעה ברצועות

הרצועה הצולבת הקדמית היא אחת מהרצועות הנוטות להיפגע בזמן ספורט כמו כדורסל או כדורגל. היא קורת כאשר הברך תהיה תחת פיתול חזק או לאחר עצירה קשה של הרגליים. 

פגיעות רפואיות

הפגיעות האפשריות בברך יכולות להיות רבות כאשר חלק מהן מתאפיינות כדלקות מפרקים, גידי, חולשה בשרירים ועוד.
כל אלו עלולים לנבוע לעיתים משחיקה של הברך ומגמישות יתר, יחד איתם ישנם גם מצבים רפואיים כמו מחלות אוטואימוניות אשר יכולות להשפיע על פרקים שונים בגוף ולרבות בברכים או מחלות כמו אוסגוד שלטר אשר פוקד בני נוער ולעיתים גם מבוגרים.
את האבחנה עדיף שתשאירו לרופא מומחה אשר יוכל גם להתאים תכנית טיפולים מותאמת אשר תעזור לכם להעלים את הכאבים.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

מאמרים נוספים

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​