אורתופד מומחה להחלפות מפרק ירך

סובלים מכאבים במפרק הירך? להלן מספר עובדות על כאבים מהסוג הזה, אשר יוכלו לסייע לכם לקבל את התמונה המלאה לגבי הבעיה, ולטפל בה בצורה נכונה.

סובלים מכאבים במפרק הירך? אתם לא לבד

כאבים במפרק הירך זאת בעיה שכיחה, כאשר מטופלים רבים בגילאים שונים מתלוננים עליה בפני האורטופד. הבעיה אומנם נחשבת נפוצה יותר בגילאים מבוגרים, אך גם צעירים עלולים לסבול ממנה כתוצאה מסיבות שונות. הגורמים לכאבים בירך, נובעים מבעיות שונות אשר קשורות למבנה השריר והשלד. בין הסיבות אשר עלולות להוביל למצב של כאבים במפרק הירך: שחיקת סחוס, כאבי גב וברכיים שמקרינים לירך, בקע במפשעה,  חבלה במפרק הירך וסיבות נוספות.

תלונות נפוצות על כאבים במפרק הירך

התלונות הנפוצות לגבי כאבים במפרק הירך הן בדרך כלל: כאבים במהלך עליה במדרגות, קשיים בישיבה לאורך זמן, קושי להתכופף.
כך לדוגמא: קשירת שרוכים או נעילת נעליים וקושי במעבר ממצב ישיבה למצב של עמידה.
במקרים של כאבים במפרק הירך קיימת חשיבות לאבחן את מקור הבעיה בצורה הנכונה, על מנת לטפל בה בצורה הטובה ביותר.

החשיבות של האבחון

כל מי שסובל מכאבים אשר נמשכים לאורך זמן במפרק הירך, הברך או אפילו הגב התחתון – כאבים אשר מורגשים בעיקר בעת ביצוע פעולות מהסוג שצוינו למעלה, חשוב שיפנה לאורטופד מומחה, על מנת לאבחן את הבעיה, ולטפל בה.
חשוב לציין שככל שהאבחון של הבעיה יתבצע בשלב מוקדם יותר, כך הליך הטיפול בה יהיה פחות מורכב, ומאוד יכול להיות שימנע מהמטופל הצורך לעבור ניתוח מורכב.
חשוב להקפיד ולפנות לאורטופד מקצועי ומנוסה, מכיוון שאבחון שגוי של הבעיה, עלול להוביל לטיפולים לא מתאימים, ובמקרים קיצוניים גם לניתוח שאין בו צורך.

הטיפול

כאבים במפרק הירך נפוצים מאד, ולמרות שבמקרים רבים, לא מדובר בכאב חמור או מסוכן, ואף ניתן לפתור אותה בצורה פשוטה, ישנם גם מקרים בהם הכאב עלול להחריף ולפגוע בצורה משמעותית באיכות החיים, ובמקרים חמורים, נדרש לעבור ניתוח – כאן חשוב לציין שבכוחו של ניתוח אשר מבוצע בצורה מקצועית ואיכותית, להפחית את הכאב באופן משמעותי, ולאפשר להשאיר את הכאבים כנחלת העבר.

כאבים במפרק הירך יכולים לפגוע באיכות החיים, ולגרור תסמינים לא נעימים, החדשות הטובות הן, שבאמצעות אבחון וטיפול מקיף ונכון, ניתן להשאיר את הבעיה הזאת כנחלת העבר, ולשפר לסובלים מהכאבים את איכות החיים.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

מאמרים נוספים

לתיאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​